Verjamete, da pristop na začetku vaje vpliva na potek celotne vaje?
Ko imamo jasen namen, kaj želimo doseči, bomo dosegli več in v krajšem času. Tule ponujam nekaj idej, kako se optimalno osredotočiti na vsako glasbeno vajo.
- Določimo cilje na 5 vadbenih področjih
Zastavimo si cilje, ki jih bomo pri vaji dosegali na naslednjih področjih: Novosti, V delu, Koncertni material in tudi na področjih Tehnika in Muzikalnost.
Precej vam bo pri delu pomagala dobra organiziranost pri vaji, ki jo lahko dosežete tudi s pomočjo Vadbenih listov in Dnevnika, ki ga lahko brezplačno dobite na strani MusiciansWay.com, kmalu pa bodo takšni materiali na voljo tudi na tej spletni strani.
2. Dobro se ogrejmo
Vzemimo si 10-15 minut, da se osredinimo in se znotraj sebe uskladimo tako mentalno, kot tudi telesno in glasbeno.
3. Zadajmo si majhne “grižljajčke”
Premikajmo se od enega majhnega in obvladljivega sklopa do naslednjega, rešujmo vsak sklop posebej in ga vadimo s ponavljanjem, dokler ga ne obvladamo. Zato je pomembno, da že od prve minute vaje delamo z majhnimi sklopi, da čim prej dobimo občutek napredka in dosežka, ko obvladamo vsak sklop posebej.
Če si dela ne organiziramo po majhnih sklopih, nas lahko dolgotrajno prizadevanje z obsežnejšim delom, ki ga ne uspemo v določenem času obvladati, utrudi in nam zbije motivacijo in veselje do vaje.
4. Spoštujmo ustvarjalni proces
Izzive pri vaji vzemimo kot vrata priložnosti za rast, ozavestimo, da ustvarjalnost vsebuje prizadevanje in delo izven naše cone udobja. Najpomembnejše pa je, da razvijemo ljubezenski odnos do glasbe. Nato bo vsak naš gib usklajen z našo dušo.
Kako pa pri novi skladbi?
Fino je, da se naša ljubezen do glasbe in naša duša odraža tudi v odnosu do neznanega – naj si bo oseba ali skladba – torej, da jo želimo najprej čim bolje spoznati, ne le na videz, temveč kot osebnost.
Čelist Yo-Yo Ma je izjavil: “Šele potem, ko se seznanim s stilom in osebnostjo skladbe, začnem oblikovati svojo interpretacijo.“
Predpostavimo, da smo igralec in da so nas najeli za gledališko igro. Ko prejmemo scenarij, kaj storimo najprej? Bomo najprej glasno prebrali prvo besedo, nato drugo?
Seveda ne!
Ko bomo pregledali celoten scenarij, bomo v naše besedilo vlili naša čustva.
Kako se približati novi skladbi?
Interpretacija skladbe vsebuje vzpostavljanje podobnih širokih in globokih povezav.
Ko vzamemo v roke novo skladbo, raje, kot da bi se vrgli v igranje in oblikovanje prve fraze, najprej raziščimo ozračje, stil in tempo celotne skladbe, poslušajmo njene posnetke, preučujmo notni zapis in raziščimo še druge informacije o ozadju skladbe.
Naprednejši glasbeniki tudi preigrajo sklabo, vendar se ne ustavljajo pri prstnih redih ali idejah o interpretaciji skladbe.
Ko poglobljeno spoznamo skladbo, se lahko osredotočimo na oblikovanje fraz, tehniko igranja ipd.
Pianist Leon Fleisher ponuja zanimiv nasvet: “Ko imamo jasen namen, kaj želimo s skladbo, lahko postavimo neke vrste telesno koreografijo.”