Pet vadbenih področij

“Skrivnost napredka je v tem, da začnemo. Skrivnost začetka je deljenje kompleksnih, gromozanskih nalog na majhne, obvladljive nalogice in potem začnemo z delom na prvi od njih”

-Mark Twain

Za uspešno izvedeno vajo ni potrebno urediti le delovnega okolja, temveč tudi samega sebe in naše cilje. Cilji in ljudje se spreminjamo. Vsak dan se soočamo z novim “jazom” in svežimi preprekami. Npr. izpolniti moramo zahtevne obveznosti, kot je mojstrska izvedba dela na bližnjem koncertu. Ves čas nam pozornost jemljejo dolgoročni cilji – pretežno usvajanje interpretativnih in tehničnih veščin ter kopičenje repertoarja. Med vajo je potrebno misliti na toliko stvari, da se lahko počutimo že preobremenjeni.

Da bi učinkovito obvladovali vso količino materiala, predlagam, da ga razdelimo na pet področij. Tri od njih se nanašajo na repertoar, ki ga vadimo, drugi dve pa na izboljševanje naših glasbenih sposobnosti:
• nov material
• material v razvoju
• material za nastopanje
• tehnika
• muzikalnost

Za začetnike, ko izberemo še nepreizkušeno skladbo, jo umestimo v področje novega materiala. Znotraj tega področja pregledamo kompozicijo skladbe, jo razdelimo na sekcijein nato z natančno vajo usvojimo tehnični in umetniški vidik skladbe. Normalno to počnemo v počasnem ali srednje hitrem tempu. Ko smo zmožni z lahkoto zaigrati ali zapeti skladbo v predhodno določenem tempu, skladbo umestimo v material v razvoju.

V tej faziciljamo na brušenje interpretacije, dvigovanju tempa in, v kolikor je to mogoče, pomnjenju skladbe. Ko glasba doseže originalen tempo in je tudi z umetniškega vidika zaključena, je zrela, da jo umestimo v material za nastopanje. Nato obnavljamo interpretacijo in tehnične posebnosti, skladbo ohranjamo v spominu, in predvsem vadimo za nastop.

Če izvzamemo repertoar, preostali vadbeni material delimo na dve področji: tehniko in muzikalnost. Na področju tehnike delamo lestvice, arppegie, etude, in tako dalje, da izgrajujemo temelje za izvedbo nastopa na tehnično visokem nivoju. Področje muzikalnosti pokriva aktivnosti, kot so branje not na pogled in sposobnosti improvizacije.

Da dosežemo pomemben napredek, naj študenti glasbe vadijo na vseh petih nivojih. V nasprotnem primeru raztresena in neorganizirana vaja povzroča nezadovoljstvo in pričakovanje po nečem več, kar pri takšnem načinu vaje ni dosegljivo. Npr. če si želimo naučiti zahtevno skldabo, vendar se redko posvečamo vaji veščin na tehničnem in muzikaličnem področju, potem verjetno ne bomo pridobili veščin, ki jih tako kompleksna skladba zahteva. Enako velja, če vadimo pretežno tehniko in se lotimo daljše kompozicije, ne bomo zmožni izdelati interpretacije in samozavestno nastopati.

Izkušeni glasbeni zato uravnoteženo vadijo na vseh petih področjih. V resnici je usklajevanje materiala in razpoložljivega časa posebna zgodba. Vse pa se začne z načrtovanjem.

naveličnost vaje

Vir fotografije: http://blogs.babycenter.com/tips_and_tricks/2013100810-ways-to-get-your-kids-to-practice-music-without-tears-or-tantrums/

Vir besedila: Klickstein, G. (2009). The Musician’s Way.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave A Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja