Zakaj ta celovit program

Praktično vsak od nas je šel skozi glasbeno izobraževanje z željo vseh okrog nas – učiteljev in staršev, da bi igrali in nastopali kar najbolje. Seveda so to povsem dobronamerne želje, osnovane na skrbi za naš razvoj v še boljšega, uspešnejšega glasbenika.

Posledice takšnih želja pa niso bile dobrodejne. Z visokimi pričakovanji vseh okrog nas smo v želji, da jim ustrežemo, razvili nerealno visoka pričakovanja do nas samih in željo po popolnem nastopanju – perfekcionizmu, ki ga je praktično nemogoče doseči. Zakaj ga ni moč doseči?

Bolj, ko si želimo popolnega nastopa, bolj nas bo strah, da nam ne bo uspelo – in uganite: če se osredotočamo na strah, se bo zgodilo ravno to, česar se bojimo.

S strahom, da nastop ne bo uspel po naših željah, se spoprijema veliko več glasbenikov, kot se zdi na prvi pogled – le o tem ne maramo govoriti preveč, kajne? 😉

Tule je nekaj raziskav:

  • Ameriško združenje simfoničnih in opernih glasbenikov je izvedlo raziskavo med 2212 svojimi člani: 25% udeležencev raziskave doživlja strah pred nastopanjem, 13% jih doživlja akutno (nenadno) anksioznost, kar 17% pa je razvilo depresivno stanje.
  • Nizozemska študija iz leta 1995) poroča, da kar 59% glasbenikov doživlja takšno tremo, ki jim onemogoča optimalen nastop.
  • James je leta 1998 izvedel raziskavo pri 56 orkestrih. 70% glasbenikov je poročalo o tremi, ki vpliva na kvaliteto njihovega nastopa, in kar 16% jih tako tremo doživlja več kot 1x tedensko.
  • Raziskava pri študentih glasbe v francoskem delu Švice poroča: 35% študentov meni, da je padlo na izpitih in avdicijah zaradi trebe. 25% študentov se je že odpovedalo nastopom zaradi treme. 11% študentov je že prekinilo svoj nastop zaradi treme. 66% študentov si želi več podpore pri soočanju z nastopanjem. 53% študentov ne pozna načinov za spoprijemanje s tremo. 89% študentov želi vedeti več o načinih spoprijemanja s tremo. In kar 94% jih meni, da bi jih o tem morali bolje seznaniti med študijem glasbe.

Zato je nastal ta program:

  • da utišamo glas, ki od nas pričakuje nemogoče – popolnost.
  • da najdemo spet bistvo glasbe – uživanje v nastopanju in deljenje našega doživljanja glasbe s publiko.
  • navsezadnje, da glasba spet postane tisti del našega življenja, ki nas več ne teži, temveč nas osrečuje.

bobnar pes

Vir fotografije: https://www.youtube.com/watch?v=fxnXiAj4zik