Taktike reševanja problemov pri glasbeni vaji

lateralno-razmisljanje

Vir fotografije: http://motivationeer.com/personal-growth/lateral-thinking/

Očitni problemi se bodo pogosto vdali in razrešili, ko jih izoliramo iz skladbe in jih jasno opredelimo. Npr. če slišimo pri vaji kvarteta slišimo nesoglasen akord in se zavemo, da je nastal zaradi nepravilnega štetja pavze enega od članov, potem je rešitev očitna: pavze je treba prešteti drugače, da bo pravilno. Mnoge napake je mogoče rešiti le z neumornim in natančnim delom. Predpostavljajmo, da smo se osredotočili na neko točko v skladbi, kjer smo zelo negotovi pri izvedbi, vendar ne vemo, kaj povzroča našo negotovost. Ali pa nam otežuje delo prehod, ki ga je potrebno odigrati gladko, tekoče in hitro, vendar nam ga nikakor ne uspe odigrati v takem tempu, kot ga zahteva skladba. Na srečo imamo na voljo pravo orodjarno taktik reševanja problemov, s pomočjo katerih se lahko prebijemo do vzrokov težav in jih nadvladamo.

Spodaj je naštetih sedem taktik, ki jih lahko uporabljajo tako instrumentalisti kot pevci pri svoji samostojni vaji. Vse od njih zahtevajo določen nivo divergentnega razmišljanja. Ko se soočamo s problemom, izberimo taktiko s preprostim vprašanjem: “Kaj, če…?”. Nato izberimo dve ali več taktik, da nad problemskim delom skladbe pridobimo nadzor v več ozirih. Zelo priporočljivo je, da med razreševanjem problema uporabljamo metronom. Začnimo v zmernem tempu, nato pa z vsako naslednjo vajo, v kolikor nam gre dobro, dvigujmo tempo.

Vsako taktiko si bomo ogledali tudi s pomočjo primera, da nam bo slika, kako taktike delujejo, čim bolj jasna. Kakorkoli, potrebovali bomo kar nekaj iznajdljivosti, da jih bomo zmogli uporabiti v vseh možnih okoliščinah in vrstah skladb, s katerimi se srečujemo. Zato se ne zapičimo le v navedene primere, temveč razmišljajmo širše, kako lahko predlagane taktike uporabimo tudi pri problemih, s katerimi se srečujemo pri naši vaji.

Tokrat bomo le našteli taktike, ki jih bomo podrobneje predstavili z naslednjimi članki:

  1. Spreminjajmo ritem
  2. Začnimo pri koncu
  3. Spreminjajmo frekvenco sprememb
  4. Osredotočimo se na komponente
  5. Izpustimo elemente, nato jih ponovno dodajmo
  6. Rekonstruirajmo problemski del
  7. Preuredimo problemski del

 

Viri:

Klickstein, G. (2011). The Musician’s Way.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail