Kako naj izberem repertoar?

“Pametni glasbeniki so tisti, ki igrajo to, kar zmorejo obvladati.”

     – Duke Ellington, skladatelj in vodja benda

Katerokoli zvrst glasbe izvajamo, izbira repertoarja vključuje tri dejavnike: pretehtati moramo svoje želje, naše kreativne sposobnosti in naše kratko- in dolgoročne načrte. Tudi učitelji preučijo te dejavnike, ko izbirajo repertoar za svoje študente. Če tudi sami delamo z učiteljem, ki nam predlaga repertoar, bolje, ko razume naš okus, sposobnosti in načrte, bolj primerne skladbe nam bo izbral. Ne glede na to, ali nam repertoar izbira učitelj ali ga izbiramo sami, to so faktorji, ki jih je dobro upoštevati:

  1. Okus

okus za glasboKot prvo in najpomembnejše, uživajmo v glasbi, ki se jo učimo. To ne pomeni, da moramo izbirati le skladbe, ki so nam najljubše, vendar naj arhiv repertoarja, ki ga polnimo, odseva našo umetniško osebnost. Poleg tega nas bo vznemirjenje nad priljubljeno skladb motiviralo, da jo bomo pridno vadili. Poleg tega bodimo čim bolj odprti glede glasbe, da bomo lahko uživali v raznovrstnih žanrih. Če smo študent glasbe, ponavadi nimamo možnosti izbrati sami prav vseh skladb. Če nam dodelijo neko skladbo, ki je ne poznamo, se za trenutek zadržimo pritoževanja – raje se posvetimo skladbi, poslušajmo posnetke, vživimo se v njeno izraznost in preberimo kaj o nastanku skladbe. Nato skladbo obudimo v življenje z našim osebnim stilom glasbenega ustvarjanja. Takšen pristop nas bo napravil prilagodljivega in raznovrstnega glasbenika.

  1. Sposobnost

Naša kreativna sposobnost je določena z našimi muzikaličnimi in tehničnimi sposobnostmi, skupaj z razpoložljivim časom za vajo. Naša sposobnost bo rasla, v kolikor bomo delali na naši glasbeni moči in veščinah. Če bomo želeli napredovati na osnovnih veščinah nastopanja, kot so samozavest in prezenca na odru ali lahkotnost izvajanja, mora biti repertoar nastopa izbran v mejah naših sposobnosti. Glasbenik, ki izbira prezahtevne skladbe, izgrajuje uničujoče navade, kot so anskioznost (nervoznost) in napetost in tako izpusti priložnost, da bi se naučil nastopati z občutkom varnosti in poudarkom na muzikalnosti.

  1. Načrti

Ko iščemo skladbe, ki se ujemajo z našimi željami in sposobnostmi, imejmo pred očmi tudi naše cilje. Dolgoročno gledano mora profesionalni glasbenik (če smo seveda profesionalci) obvladati najrazličnejše veščine, imeti na zalogi širok izbor repertoarja ter se dodobra seznaniti z različnimi zvrstmi glasbe. Prav tako pa je možno, da bo naslednji koncert na vrsti že v nekaj tednih.

Najlažje bomo dosegli vse cilje, če izbiramo repertoar, ki služi tako dolgoročnim kot trenutnim ciljem. Poiščimo skladbe, ki niso le vabljive in dosegljive, temveč so tudi v kontrastu z drugimi skladbami v našem repertoarju. Izberemo lahko skladbe, ki za nas predstavljajo novo, nam še nepoznano zvrst glasbe, ali nove izrazne tehnike. Spet druge skladbe pa so primerne, ker dopolnjujejo izbor že naučenih skladb, ki jih želimo umestiti v naš naslednji nastop. Da razširimo naš bazen možnega repertoarja, se redno udeležujmo koncertov, nastopov drugih glasbenikov, obiskujmo glasbene knjižnice, knjigarne z glasbenim materialom, založbe, in spletne strani, kjer si lahko ogledamo note ali posnetke. Če imamo učitelja, z njim preglejmo naše načrte. Če je učitelj že izkušen, nam lahko zelo pomaga pri izboru nam najbolj primernih skladb.

izbira repertoarja

Vir fotografije:www.orchestrateacher.net

Vir besedila: Klickstein, G. (2009). The Musician’s Way.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail