“Ko se pojavi zapleten problem, postanemo napeti. Ko ga uspemo razbiti na osnovne dele, pa se lahko brez stresa posvetimo vsakemu elementu.” – Yo-Yo Ma, čelist
Ne glede na to, kako glasbeno podkovani postanemo, bomo naleteli na fraze v skladbah, ki bodo izpodbijale vero v naše glasbeno mojstrstvo. Nekateri izzivi bodo preizkušale naše tehnično znanje, drugi pa nas bodo izzvali po umetniški plati. Izvajalci te fraze nazivajo kot “točke problema”, vendar kljub neprijetnemu zvenu te besedne zveze vsi glasbeniki potrebujemo takšne točke. Ko se jih lotimo, zapustimo svojo cono udobja in se vzpenjamo proti novemu, višjemu nivoju našega znanja. In ko usvojimo vse potrebno, da ustvarjalno razrešimo zagonetko, bo reševanje problemov postalo eno od najbolj nagrajujočih vidikov naše vaje, kot je bilo tako tudi pri Dukeu Ellingtonu: “Pri glasbi – pri igranju in komponiranju – me najbolj žene, ko imam problem. Če ne bi imel problema, katerega moram razrešiti, kako zanimivo bi se bilo ukvarjati z njo?”.
Študenti glasbe pogosto zmotno verjamejo, da odrasli glasbeni umetniki ne naletijo na vznemirljive izzive. Vendar je tisto, v čemer blestijo Yo-Yo Ma in Duke Ellington, spsosobnost preobražanja problemov v umetnost. Naslednji članki o pristopih k reševanju problemov vam bodo pomagali, da boste postali spretni reševalci problemov. Sprva s pravilno miselno usmerjenostjo na probleme in nato z ustvarjanjem procesa reševanja problemov.
Vir teksta: Klickstein, G. (2011). The Musician’s Way.





